خطوط
..مدیریت تحول،کارشناسی ارشد
به جمع ما خوش آمدید

 

 

برایتان پیش آمده زمانی كه در حال حرف زدن با تلفن هستید یا به چیز خاصی گوش می‌كنید یا حتی وقتی كه در حال فكر کردن هستید، روی كاغذ روی میز یا حتی دستمال كاغذی یا... شكل‌های خاصی نقاشی كنید و خطوط مختلف بكشید؟ بیشتر آدم‌ها فكر می‌كنند این شكلك‌ها معنای خاصی ندارند و تنها خط‌خطی‌هایی هستند كه كاغذها و جعبه‌ها را خراب می‌كنند، اما اشتباه نكنید این شكلك‌ها می‌توانند نشان‌دهنده آن چیزی باشند كه درون شما و اطرافیانتان وجود دارد تا جایی كه آندرآ مك‌نیكل متخصص آنالیز خط می‌گوید: «این شكلك‌ها همانند DNA مغز هستند.» این شكلك‌ها هیچگاه درباره آنچه در ذهن شماست دروغ نمی‌گویند؛ فقط باید زبان آنها را یاد بگیرید تا از آرزوها، امیال، ترس‌ها و رؤیاهای نهفته‌ای كه هیچگاه فرد نمی‌تواند به زبان بیاورد برایتان بگوید.
قلب
اثری كه عاشق‌پیشه‌ها به جا می‌گذارند
گروه اینترنتی گوناگون || www.goonagoon-groups.com

آنهایی كه درهر موقعیتی شروع به كشیدن قلب می‌كنند چیزی در ذهن دارند كه حدس زدن آن خیلی هم سخت نیست، آنها دوست دارند همیشه عاشقانه و رمانتیك رفتار كنند.
چشم
رابطه چشم و شک
گروه اینترنتی گوناگون || www.goonagoon-groups.com

مك‌نیكل می‌گوید وقتی كسی در اطرافتان هست كه در جاهای خالی كاغذ شروع به كشیدن چشم می‌كند، توصیه می‌كنم كه كمی حواستان را بیشتر جمع كنید چرا كه این می‌تواند یك نشانه اخطار باشد. زیرا او كسی است كه احساس می‌كند باید حواسش به همه جا باشد و به قول معروف به جای دو چشم با چهار چشم كاملا اطراف خود را می‌پاید. او كسی است كه نسبت به همه اطرافیانش و انگیزه‌های آنها مشكوك است و فكر می‌كند همه می‌خواهند درباره او قضاوت كنند و بد بگویند. اگر چشم خیلی هنرمندانه كشیده ‌شود و چشم‌هایی دخترانه با مژگانی خیلی بلند می‌تواند نشان‌دهنده غرور و خودبینی فرد باشد. اگر چشم حالتی كارتونی داشته ‌باشد نشان‌دهنده این است كه فرد شخصیتی تفسیرگر دارد و دوست دارد درباره همه قضاوت كند. البته یادتان نرود كه اگر كودكی چنین چشمی را بكشد فقط نشان‌دهنده چیزهایی است كه از اطرافش یاد گرفته ‌است نه چیز دیگر، چرا كه كشیدن چشم بسیار ساده است و خیلی از بچه‌ها گاهی شروع به كشیدن چنین چیزی می‌كنند.
فلش
فلش‌کش‌ها جاه‌طلب هستند
گروه اینترنتی گوناگون || www.goonagoon-groups.com
اگر معمولا عادت دارید هر جا كه بتوانید فلش و خط جهت‌دار بكشید، باید بگوییم شما روحیه بلندپروازی دارید. دكتر مك‌نیكل می‌گوید: «در یك جلسه كاری با وكیلی صحبت می‌كردم، حین صحبت حواسم به كاغذ زیر دست او بود، می‌دیدم درحالی‌كه به حرف‌های من گوش می‌كرد فلش‌هایی را در جهت‌های مختلف و با اندازه‌های متفاوت می‌كشید، وقتی من درباره پروژه صحبت می‌كردم، او به این فكر می‌كرد كه از این پروژه چقدر می‌تواند پول دربیاورد، درحالی‌كه در ظاهر سعی می‌كرد خیلی خودش را بی‌اهمیت نشان دهد ولی شكلك‌هایی كه می‌كشید درون‌ او را هویدا می‌كرد و نشان می‌داد كه موضوع مورد نظر ذهن او را مشغول كرده‌است.»
مكعب
همه جوانب را بررسی می‌كنند
گروه اینترنتی گوناگون || www.goonagoon-groups.com

شاید آدم‌های كمی باشند كه هنگام فكر كردن به‌طور ناخودآگاه جاهای سفید كاغذ‌های اطرافشان را با کشیدن مكعب‌های تودرتو پر می‌كنند. مكعب به این معناست كه فرد تمام زوایای موضوع مورد نظر را درنظر می‌گیرد. مك‌نیكل می‌گوید اگر عادت دارید گوشه و اطراف كاغذ مربع بكشید، باید بگویم كه معمولا به یك موقعیت تنها از یك زاویه نگاه می‌كنید. علاوه بر اینها ناگفته نماند كه كشیدن مكعب نشانه محافظه‌كار بودن فرد نیز هست، یعنی كسی كه به این راحتی‌ها تن به خطر نمی‌دهد.
خانه
بهترین جای دنیا کجاست؟
گروه اینترنتی گوناگون || www.goonagoon-groups.com


كسانی كه عادت دارند هر جای سفیدی كه پیدا می‌كنند خانه بكشند، معمولا وابستگی عاطفی خاصی به خانه‌شان دارند. آنها كه تزییناتی را روی خانه می‌كشند مثل پرده، شیشه پنجره، راه عبوری و ارتباطی و... یعنی دوست دارند در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری كنند مثلا خانه بهتر بگیرند، وسایل خانه بخرند. اما اگر فردی خانه‌ای بدون در و پنجره بكشد، حواستان را جمع كنید چرا كه این فرد احتمالا مشكل بزرگی دارد، در واقع او در موقعیتی قرار دارد كه احساس می‌كند هیچ راه فراری وجود ندارد.
خط خطی
گم شده‌اند
گروه اینترنتی گوناگون || www.goonagoon-groups.com


كسی كه بدون هدف خط خطی می‌كند و برای خودش طرح‌های بدون معنا می‌زند احساس می‌كند كه در زندگی‌اش هیچ مسیر مشخصی ندارد و هدف خاصی را پیش‌رویش نمی‌بیند. بعضی در این مواقع شروع به كشیدن اشكال هندسی عجیب و غریب می‌كنند، شكل‌هایی كه هیچ الگوی مشخصی ندارند و در اندازه‌های مختلف روی كاغذ آمده‌اند.
اشكال هندسی
ذهنتان سازمان یافته است
گروه اینترنتی گوناگون || www.goonagoon-groups.com


مثلث، مربع و اشكال هندسی دیگر، نماد ذهنی سازمان یافته است و نشان می‌دهد كه شما به‌گونه‌ای روشن و آشكار می‌اندیشید و دارای مهارت‌های برنامه‌ریزی هستید، یعنی در برنامه‌ها و طرح‌هایتان بسیار دقیق عمل می‌كنید و كفایت و كارایی بالایی دارید.
اســم
یا اسم خود فرد یا یك نفر دیگر
گروه اینترنتی گوناگون || www.goonagoon-groups.com


اگر نوجوانی همه جا شروع به نوشتن اسمش می‌كند، این نشان‌دهنده حالت خاصی نیست و بیشتر می‌خواهد امضایی برای خود پیدا كند. اما اگر فردی بالای 25 سال را دیدید كه همه جا اسم خودش را به طرق مختلف می‌كشد، احتمالا یعنی با وجود درونی خود درگیر است، یعنی چنین فردی هنوز نتوانسته با آن تصویری كه از خود ساخته‌ كنار بیاید یا آن را به‌خوبی قبول كند. اینگونه افراد معمولا به‌شدت حواس‌شان به‌خودشان هست و می‌خواهند بدانند به راستی كه هستند، تا جایی كه این جست‌وجوی آنها برای یافتن خودشان به افسردگی می‌انجامد. اگر شما عادت دارید اسم فرد دیگری را به‌طور مرتب جاهای مختلف بنویسید، احتمالا مسئله خاصی از او در ذهن و دل دارید، ساده‌ترین مثال این حالت دختر نوجوان عاشق‌پیشه است كه همه جا اسم كسی را كه دوست دارد می‌نویسد مثلا اگر كسی را كه دوست دارید می‌بینید همه جا به‌طور مرتب اسم شما را می‌نویسد این نشانه خوبی است. اما اگر او را چندان دوست ندارید ، باید یك فكر اساسی بكنید تا او را از فکرتان بیرون كنید.
آدمك‌ها
احساس درون فرد را نشان می‌دهد
گروه اینترنتی گوناگون || www.goonagoon-groups.com

اگر شما عادت دارید آدم‌هایی را بكشید كه دست ندارند، باید بگوییم كه این پرچم قرمز است زیرا شما گمان می‌برید كاری را كه دوست دارید انجام دهید، نمی‌توانید. اگر آدمك‌های شما پا ندارند، احساس می‌كنید در تله افتاده‌اید و نه راه پس دارید و نه راه پیش، درواقع نمی‌توانید به جایی كه دوست دارید، بروید. علاوه بر اینها باید به حالت‌های صورت آدمك‌ها هم توجه كنید؛ اینكه خوشحال‌اند یا ناراحت، لبخند می‌زنند یا گریه می‌كنند. همه اینها می‌تواند نشانه‌ای از حالت درونی شما باشد.
اسلحه
كمی خطرناك است
گروه اینترنتی گوناگون || www.goonagoon-groups.com


مك‌نیكل می‌گوید اگر می‌خواهید بدانید چه كسی در اطرافتان این قابلیت را دارد كه روزی جنایتكار شود به خط‌خطی‌ها و شكل‌های او نگاه كنید، هیچ‌چیز بدتر از كشیدن ابزار جنایت و كشتن نمی‌تواند نشا‌ن‌دهنده چنین چیزی باشد. یادم می‌آید در مركزی بودم كه در آنجا پسری شكلك‌هایی به شكل اسلحه و تفنگ با اسم‌های خون‌آلود زیر آن می‌كشید و همان شكل‌ها نشان‌دهنده امروز فاجعه‌بار او بود. اگر كسی در اطرافتان چنین شكل‌هایی می‌كشد توصیه می‌كنیم كمی بیشتر با او مدارا كنید.
ماشین، اسب یا هواپیما
این فرد راجدی نگیرید
گروه اینترنتی گوناگون || www.goonagoon-groups.com


اگر خواستگارتان یا فردی که دوستش دارید هنگامی كه سر یك میز با شما نشسته‌ است چنین شكل‌هایی را روی كاغذ یا دستمال كاغذی می‌كشد، باید بگوییم این خیلی نشانه خوبی نیست. وقتی فردی شكل یك وسیله حمل‌ونقل را می‌كشد یعنی به‌دنبال راهی است كه بتواند از وضعیت فعلی فرار كند و دوست دارد به سرعت خود را نجات دهد، پس بهتر است خیلی به او دل نبندید.
بازی
اهل رقابتید
گروه اینترنتی گوناگون || www.goonagoon-groups.com

بازی‌هایی مانند نقطه بازی، دوز یا شطرنج حس رقابت را در شما به تصویر می‌كشند و شما دوست دارید همیشه در بازی‌ها پیروز باشید و اصلا برای برنده شدن بازی می‌كنید.
گل و گیاه
این فرد احساساتی است
گروه اینترنتی گوناگون || www.goonagoon-groups.com

شما فردی احساساتی هستید و دوست دارید همیشه در رؤیاهایتان بمانید، روحیه مهربانی دارید و با دوستانتان دوستانه رفتار می‌كنید، فردی اجتماعی هستید.
پنج دلیل برای این مشکل ها چرا آدم‌ها خط خطی می‌کنند؟
 
1. بیان بی‌قراری: ممكن است شكلی از بیان بی‌قراری و ناراحتی باشد یا كاری كه وقتی رنجیده خاطر و خسته یا منتظر اتفاقات مهیج‌تری هستیم، انجام می‌دهیم.
2. رهایی از تنش: تزیین كاغذ با خطوط مارپیچ، نوشته‌های بدخط و نقاشی‌های كوچك ممكن است كمكی برای رها شدن از تنش‌ها باشد. اگر این فرض درست باشد، حداقل این كار به نسبت روش‌های دیگر تسكین استرس مثل كشیدن سیگار، عادت مثبت‌تری است.3. بی‌جهت: برخی روانشناسان معتقدند، این اشكال شامل مجموعه‌ای از علائم، خطوط و نقوش هستند كه بی‌هدف و بی‌جهت ترسیم می‌شوند اما حاوی مطالب زیادی در مورد شخصیت افراد هستند. این نقش‌ها را می‌توان به‌صورت یك فعالیت خلاق سمت راست مغز هم ارزیابی كرد. 4. آزادسازی مغز از فعالیت‌های ذهنی: شواهدی وجود دارد كه رسم این شكل‌ها و خطوط، مغز را از فعالیت‌های ذهنی آزاد
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





سه شنبه 3 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 7:30 :: نويسنده : م. صفری (مدیر بخش مقالات)

درباره وبلاگ

اینجا مکانی است جهت تبادل نظر درباره رشته مدیریت تحول واطلاع رسانی علمی جهت دانشجویان رشته مدیریت
آخرین مطالب



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 219
بازدید ماه : 866
بازدید کل : 199717
تعداد مطالب : 261
تعداد نظرات : 148
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 219
بازدید ماه : 866
بازدید کل : 199717
تعداد مطالب : 261
تعداد نظرات : 148
تعداد آنلاین : 1

-------------

Top Blog
مسابقه وبلاگ برتر ماه

---------------